1. Dlaczego latem jest cieplej nad morzem niż w głębi lądu?
2. Wyjaśnij dlaczego w mroźne dni metalowy przedmiot sprawia wrażenie bardziej zimnego niż drewniany?
3. Od czego zależy ilość energii potrzebnej do stopienia ciała w temperaturze topnienia?
4. Jakie ciało nazywamy przewodnikami cieplnymi (2 przykłady)

2

Odpowiedzi

2010-03-10T20:22:22+01:00
Poniewąz tam występuje bryza
poniewaz cząsteczki matalu się kurcza i są zimne
3 nie wiem
4 matal (miedź) woda
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:26:28+01:00
1 dlatego że wieje ciepły wiatr morski
2 poniewarz netale mają większą gęstość niż drewno
3zależy od temperatur teo ciała
4 żelazo stal ogólnie wszystkie metale
PS sory za błędy
pozdrawiam
1 5 1