Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T20:24:52+01:00
Dane:
x - ilość ksiażek na I półce
y - ilosc ksiazek na II półce
z - ilosc ksiazek na III półce
y+15=x --Na drugiej półce jest 15 ksiązek mniej niz na pierwszej
y=2z --2 razy wiecej niz na trzeciej
x+z = 2y-- Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej ksiązek niż na drugiej.
Szukamy:
Ile książek ma Ala ?
Rozwiązanie:
x = 2z + 15
x+z = 4z
x = 2z +15
x= 3z
3z= 2z + 15
z=15
x= 45
y = 30
45 + 30+15 = 90
Odp: Ala ma 90 książek.
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:24:56+01:00
Książki Ali stoja na trzech półkach. Na drugiej półce jest 15 ksiązek mniej niz na pierwszej i 2 razy wiecej niz na trzeciej. Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy wiecej ksiązek niż na drugiej. Ile ksiązek ma Ala?
x - ilosc ksiazek na I półce
y - ilosc ksiazek na II półce
z - ilosc ksiazek na III półce

y+15=x [Na drugiej półce jest 15 ksiązek mniej niz na pierwszej ]
y=2z [ 2 razy wiecej niz na trzeciej]
x+z = 2y [Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy wiecej ksiązek niż na drugiej.]
układ 3 rownan ;] Rozwiazuje przez podstawianie
x = 2z + 15
x+z = 4z

x = 2z +15
x= 3z

3z= 2z + 15
z=15
x= 45
y = 30

Ala ma 45 + 30+15 = 90 ksiazek

http://zadane.pl/zadanie/571116

tutaj jest rozwiązanie bo tam juz rozwiązywalam marzenka2 mozesz zobaczyc
23 3 23