Odpowiedzi

2010-03-10T20:25:06+01:00
Nie. załóżmy, że mamy trójkąt o bokach 2x, 4x, 6x.
żeby powstał nam trójkąt suma dwóch boków musi być większa od trzeciego, tymczasem 2x+4x=6x.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:26:16+01:00
Jeżeli jako jednostke przyjmiemy x, to boki będą miały:
2x;4x i 6x
wówczas suma 2 mniejszych boków nie bedzie wieksza od 3 boku, a to jest warunek długości boków trójkąta

2x+4x nie jest wieksze od 6x

czyli odp. brzmi NIE
4 4 4