Odpowiedzi

2010-03-10T20:28:29+01:00
T+10+s+10=100
4(s-10)=t-10

t+s=80
4s-40=t-10

t=80-s
4s=80-s+30
5s=110
s=22
t=58
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:33:06+01:00
X -wiek ojca
y - wiek syna
Mamy
(x +10) +( y +10) = 100
x - 10 = 4*(y -10)
-----------------------
x + y +20 = 100 ---> x = 80 -y
80 - y - 10 = 4y - 40
-------------------
x = 80 - y
5y = 70 +40 = 110
--------------
x = 80 - y
y = 110 : 5 = 22
-------------
x = 80 - 22 = 58
y = 22
Odp. Ojciec ma teraz 58 lat , a syn 22 lata.
1 5 1