1. W jaki sposób można zamienić energię wewnętrzną ciała? (I zasada termodynamiki)
2. Wyjaśnij dlaczego podczas wrzenia wody temperatura wody nie ulega zmianie. Na co zużyta jest dostarczona energia?
3.Wymień różnice pomiędzy parowaniem, a wrzeniem.
4. Co to znaczy, że ciepło topnienia złota wynosi 64 000 J/kg ?

2

Odpowiedzi

2010-03-10T20:30:42+01:00
1 zminiejac jego temperature
2 woda wże w 100 stopniah a nadwyzka energi jest zuzywana na odparowanie wody
3 wrzenie jest to ogranie wody do temperatury 100 stopni a parowanie jest przemiana wody w pare wodną
4 tzn ze do stopiena 1 kilograma złota potrzebne jest 640000jenergi
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:43:43+01:00
Energię wewnętrzną ciała możemy:
- zwiększyć, wykonując nad ciałem pracę W
- zmniejszyć, "pozwalając" ciału wykonać pracę W
- w wyniku cieplnego przekazywania energii

3. Parowanie to zmiana stanu skupienia przez substancję, która przechodzi ze stanu ciekłego w gazowy, które zachodzi tylko na powierzchni cieczy, a wrzenie to gwałtowne parowanie, które zachodzi w calej objętości cieczy.

4. To znaczy że aby 1kg złota całkowicie stopić potrzeba energii o wartości 64 000J,
4 3 4