Każdy Polak rocznie wyrzuca średnio 300kg śmieci , zaś Amerykanin 800kg.
O ile procent więcej śmieci wyrzuca Amerykanin niż Polak?
a) o 37,5%
b)o okkoło 166,7%
c)o 62,5 %
d)o około 266,7%
proszę cale napisanie rozwiazania jak to jest obliczone
z góry dzieki :)

3

Odpowiedzi

2010-03-10T20:30:40+01:00
300kg ->100%
800kg-->x%
800kg/ 300kg=266,7%
odp . d
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:32:44+01:00
100% to 300kg
50% to 150kg
300x2=600(200%)
600+150=750(250%)
TO ZNACZY ŻE DAĆ WIĘCEJ NIŻ 750KG, CZYLI PONAD 250%

odpowiedź d) jest dobra.

Mam nadzieję, że pomogłam.;)
2010-03-10T20:33:19+01:00
300kg = Polak
800kg = Amerykanin

300kg - 100%
800kg = ?
(800kg x 100%) : 300kg = (w przyblizeniu) 266,7%
Odp. Amerykanin wyrzuca o 266,7% smieci węcej niż Polak.
PS.
Kilogramy się skaracją z kilogramami, a z przez to że mnożymy przez 100% wynik otrzymujemy w % :)