Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:35:38+01:00
Rz=12[Om]
U=24V
I=U/Rz
I=2A

U₁=R₁I
U₁=8V
U=U₁+U₂
U₂=16V
1 5 1
2010-03-10T20:37:28+01:00
R1 - oporność = 4 omy
R2 - oporność = 8 omów
U - napięcie = 24 V
I - natężenie prądu = U/(R1 + R2) = 24/12 = 2 A
U1 - napięcie na oporniku R1 = IR1 = 2 razy 4 = 8 V
U2 - napięcie na oporniku R2 = IR2 = 2 razy 8 = 16 V
odp
prąd w obwodzie = 2 A
napięrcie na R1 = 8 V , a na R2 = 16 V
2010-03-10T20:42:02+01:00
R1= 4
R2 = 8
U = 24 V
I = U/(R1 + R2) = 24/12 = 2 A
U1 - R1 = IR1 = 2 razy 4 = 8 V
U2 -R2 = IR2 = 2 razy 8 = 16 V
odp prąd w obwodzie = 2 A
R1 = 8 V ,na R2 = 16 V