Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki. Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książkę i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:40:58+01:00
X- liczba studentów
1/2x+1/3x+6=x /×6
3x+2x-6x=-36
-1x=-36 /-1
x=36
studentów jest 36
2010-03-10T20:43:51+01:00
6 - 20%

30 - 100%

Na wykładzie było 30 osób
2010-03-10T20:48:29+01:00
Na tym wykladzie jest 36 osob;)