Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T20:44:57+02:00
Obliczamy najmniejsza wspólną wielokrotność liczb
24 i 22 czyli NWW(24,22)

24 =2*3*4 22 = 2*11
NWW(24,22) =2*3*4*11 = 264
264 : 24 =11 oraz 264 : 22 = 12
Odp. Te same zęby spotkają się po 11 obrotach koła mającego
24 zęby oraz po 12 obrotach kola mającego 22 zęby.
19 4 19
2009-10-23T21:18:34+02:00
Jedno koło zębate ma 24 zęby,a drugie 22 zęby.Po ilu obrotach każdego koła te same zęby spotkają się , jeżeli koła zazębiają się?

należy obliczyc NWW(22,24)=24*11=264

22 I 2 24 I 2
11 I11 12I 2
6 I2
3 I3
1

264*24=11
264*22=12
czyli koło 24 rozebne po 11 obrotach, a 22zebne po 12 obrotach
6 4 6