Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:43:03+01:00
Są to piaski nasączone bituminami czyli ropą naftową, gazem ziemnym lub jakimiś stałymi bituminami (asfalty itp). Bituminy do powstania potrzebują porowatej skały zbiornikowej. W jej porach, pod wpływem wysokich temperatur i ciśnień z materii organicznej (martwych bakterii itp) powstają bituminy. Najcześciej tą skałą zbiornikową jest piaskowec, ale może też być piasek, bo różnią się one tylko tym, że piaskowiec ma połączone spoiwem ziarenka. Piasek taki można wydobywać i pozyskiwać z niego np. ropę.
2010-03-10T20:43:04+01:00
Są to piaski nasączone bituminami czyli ropą naftową, gazem ziemnym lub jakimiś stałymi bituminami (asfalty itp). Bituminy do powstania potrzebują porowatej skały zbiornikowej. W jej porach, pod wpływem wysokich temperatur i ciśnień z materii organicznej (martwych bakterii itp) powstają bituminy. Najcześciej tą skałą zbiornikową jest piaskowec, ale może też być piasek, bo różnią się one tylko tym, że piaskowiec ma połączone spoiwem ziarenka. Piasek taki można wydobywać i pozyskiwać z niego np. ropę.
2010-03-10T20:44:14+01:00
Potrzebują porowatej skały zbiornikowej.
Są nasączone, np. ropą.