Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T20:47:46+02:00
10=1+9,2+8,3+7,4+6,5+5
Mogą to być liczby:
19,91,28,82,37,73,46,64,55
Liczby większe od 43 odpadają i zastostaje
19,28,37,
2*3=6
37+6=43
ODP.:37
2009-10-23T21:32:44+02:00
X-cyfra dziesiatek y-jednosci x+y=10 10x+y+2x=43 z pierwszego równania x=10-y podstawiasz pod drugie 10[10-y]+y+2[10-y]=43 100-10y+y+20-2y=43 -11y=-77 y=7 x=10-7=3 to liczba 37
  • Użytkownik Zadane
2009-10-23T21:57:49+02:00
X-cyfra jedności
y-cyfra dziesiątek
10*y+x - liczba dwucyfrowa określona w zadaniu

x+y=10
10*y+x+2*y=43

x=10-y
10y+10-y+2y=43

x=10-y
11y=43-10

x=10-y
11y=33 /:11

x=10-y
y=3

x=10-3
y=3

x=7
y=3

Liczba ta to 10*3+7=37 :)