Odpowiedzi

2009-10-23T20:57:03+02:00
X-ilość syropu 15% y-ilosc syropu 25% x+y=50g 15%x+25%y=50g×20% czyli 0,15x+0,25y=50×0,2 0,15x+0,25y=10 x=50-y i podstawiasz 0,15[50-y]+0,25y=10 7,5-15y+0,25y=10 0,1y=2,5 y=25 x=50-y=50-25=25 trzeba wziąć po 25g kazdego z tych syropów
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T20:59:51+02:00
X - ilość gramów syropu 15%
y - ilość gramów syropu 25%
Mamy
1) x + y = 50
2) 0,15 *x + 0,25 *y =0,20 *50 ,
z 1) mamy y = 50 - x
2) mnożymy przez 100
mamy
y =50 - x
15x + 25 y =20*50 =1000
podstawiamy y =50 - x do drugiego równania
15x + 25*(50 -x) = 1000
15x + 1250 -25x =1000, stąd -10x = -250
czyli x = (-250) :(-10) =25
obliczamy y = 50 - 25 = 25

Odp.Należy zmieszać po 25 gramów obu syropów.
7 4 7
2009-10-23T21:13:20+02:00
Ile gramów 15 % syropu , a ile 25 % syropu należy zmieszać ze sobą , aby otrzymać 50 g syropu 20 %

można to rozwiązac za pomocą układu równań
x-ilośc 15 % syropu
y-ilośc 25 % syropu
x+y=50
15%x+25%y=20% *50

łatwiej po prostu zauważyc, że różnicz między 20 %a 15 %=5%
oraz między 25 %a 20 %=5%, czuli tyle samo trzeba wziąc15% co 25%, a więc po 25 g
1 4 1