Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:59:13+01:00
Dane:
r = 6cm
t = 5 min = 30°

Oblicz:
s = l * 30°/360°
l = 2πr
l ≈ 2 * 3.14 * 6
l ≈ 6.28 * 6
l ≈ 37.68 cm
s ≈ 37.68 * 30°/360° |stopnie sie skracaja, skracamy ulamek
s ≈ 37.68 * 1/12
s ≈ 3.14 cm

Odpowiedz: Droga pokonana przez wskazowke w przyblizeniu wynosi 3.14 cm .

Mam nadzieje ze pomoglem, pozdrawiam, Crazy. :)

P.S. Oczywiscie sprawdz wynik.! :P Jesli cos bedzie zle, daj mi znac na pm.
5 4 5
2010-03-10T21:01:08+01:00
L=2πr=2*3,14*6=37,68
37,68\12=3.14
odp.pokona droge dlugosci 3,14 cm
5 4 5
2010-03-10T21:04:50+01:00
Minutowka zatacza kolo o promieniu 6cm.
ob=pi*r
ob=2*3,14*6
ob=36,68

kolo jakie zatacza wskazowka ma 36,68cm
pelne kolo zatacz w ciagu 60min a wiec w ciagu 5min przebedzie droge rowna
60/5=12
1/12 czesc kola zatacza w ciagu 5min

36,68*(1/12)=3,14

odp.minutowka w ciagu 5min pokonuje 3,14cm
3 3 3