Jeśli w trójkącie prostokątnym jedną prostokątna zwiększymy o 2 cm , a drugą zwiększymy o 3 cm , to pole trójkata powiększymy o 50 cm kwadratowe.Natomiast jeżeli obie przyprostokątne zmniejszymy o 2 cm , to pole trójkąta zmniejszymy o 32 cm kwadratowe.

2

Odpowiedzi

2009-10-23T21:07:00+02:00
Niech x,y to długości przyprostokątnych.
((x+2)(y+3))/2=xy/2 + 50
((x-2)(y-2))/2=xy/2 -32

Rozwiązujemy taki układ równań i dostajemy, że:
x= 30 cm
y= 2 cm
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T21:19:03+02:00
X,y - długości przyprostokątnych trójkata prostokatnego
Z warunków zadania mamy
0,5 *(x+2)(y+3) =0,5 xy +50
0,5*(x-2)(y-2) =0,5xy -32
Po przekształceniach otrzymujemy:
1,5x + y =47
x+y =34
Po rozwiązaniu tego układu równań otrzymamy
x =26
y = 8
8 5 8