Odpowiedzi

2010-03-10T20:59:20+01:00
Kanały półkoliste informuje ciało o położeniu organizmu, np. czy leży czy stoi.
23 3 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:00:18+01:00
Część ucha wewnętrznego. Znajdują się w błędniku - wewnętrznej części ucha. U człowieka są one tak usytuowane, że każdy z nich jest ustawiony mniej więcej prostopadle do płaszczyzn dwóch pozostałych. Zakończone są bańkami błoniastymi, w których znajdują się komórki zmysłowe uzbrojone we włoski. Przewody półkoliste wypełnione są śródchłonką, której ruch spowodowany obrotem głowy (wskutek siły bezwładności) podrażnia włoski powodując pobudzenie komórek nerwowych, pozwalając zachować równowagę.
20 3 20