Łazienka ma wymiary:długość 3m,szerokość 3m,wysokość 2,5m.
Ile kwadratowych kafelków o bokach 10cm potrzeba do wyłożenia wszystkich ścian łazienki?Drzwi mają 2m wysokości i 80cm szerokości.
<tylko bez podłogi i sufitu >
proszę na jutro to mam :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:09:50+01:00
Ps=3m x 2,5m Ps-pole sufitu
Ps=7,5m kwadratowego pole jednej sciany łaazienki
P=4 x 7,5m kwadratowego pole powierzchni 4 ścian
P=30m kwadratowych
Pdrz=2m x 0,8m
Pdrz=1,6m kwadratowego
Pc=30m kwadratowych-1,6m kwadratowych
Pc=28,4m kwadratowych taką powierzchnię trzeba wyłożyć płytkami
Pp=(0,1m)kwadratowego
Pp=0,01m kwadratowegopole powierzchni jednej płytki
28,4: 0,01=2849:1=2840 liczba płytek potrzebnych do wyłożenia
Odp.; potrzeba 2849 kafelków.
napewno jest dobrze bo robiliśmy to na lekcji..czekam na naj
3 4 3
2010-03-10T21:09:56+01:00
Pole 1 kafelki: 0,1m x 0,1m= 0,01 m2
Pole drzwi: 2m x 0,8m= 1,6 m2
Pole 1 ściany= 3m x 2,5= 7,5 m2
Pole 4 ścian= 7,5 x 4= 30 m2
Powierzchnia ścian bez drzwi: 30 m2-1,6m2=28,4 m2
Liczba kafelek (powierzchnia ścian bez drzwi:1 kafelkę)
28,4 m2 : 0,01m2= 2840 kafelek
2 3 2
2010-03-10T21:10:45+01:00
Pole powierzchni bocznej:
Ppb=2*(2,5*3)+2*(3*2,5)
Ppb=30[m²]
Pole powierzchni drzwi:
a=80cm
h=2m=200cm
P=a*h
P=80*200
P=16000[cm³]=1,6[m²]
30-1,6=28,4
Powierzchnia jednego kafelka:
a=10cm=0,1m
P=a²
P=0,1*0,1
P=0,01{m²}
28,4÷0,01=2840
Odp Potrzebne jest 2840 kafelków.
2 3 2