"Kamienie na szaniec"
Potrzebne mi odpowiedzi na te 3 pytania:
Jakie działania podjęli bohaterowie żyjąc w okupowanej Warszawie?
Jakie cele musieli a jakie chcieli osiągnąć?
z jakimi przejawami życia okupacyjnego się spotkali?

Są to pytania, na które odpowiedzi znajdziemy w książce "Kamienie na szaniec". Bardzo proszę o szybą pomoc! Daję 30 punktów:)
Z góry dziękuję i Pozdrawiam^^

3

Odpowiedzi

2010-03-10T21:08:42+01:00
Jakie działania podjęli bohaterowie żyjąc w okupowanej Warszawie?
Niszczyli ślady niemieckie. Zdjęli niemiecka tablice z pomnika po to, zeby było widac polską.
jakie cele musieli a jakie chcieli osiągnąć?
Dążyli do odzyskania niepodległości
z jakimi przejawami życia okupacyjnego się spotkali?
terroryzm, zamykanie, przetrzymywanie i zabijanie Polaków i Żydów.
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:10:25+01:00
Jakie działania podjęli bohaterowie żyjąc w okupowanej Warszawie?
odp; Bohaterowie żyjący w okupowanej warszawie prowadzili akcje dywersyjne. Np; malowanie znaku Polski walczącej, napisu "tylko świnie siedzą w kinie" wysadzanie torów kolejowych, odbijanie więźniów.

Jakie cele musieli a jakie chcieli osiągnąć?
odp; Bohaterowie musieli odbić swojego przyjaciela Rudego.

z jakimi przejawami życia okupacyjnego się spotkali?
odp; Bohaterowie w okupowanej warszawie spotkali się z łapankami, przesłuchaniami na Pawiaku, przeszukaniami domów przez Gestapo.

tyle wiem. ;p

10 3 10
2010-03-10T21:10:39+01:00
1. aKcje małego sabotażu ( rozbicie witryn sklepów; kina " tylko świnie siedzą w kinie")
pomoc ludziom przez pracę[ szklarstwo, marmolada itd]
udzielanie korepetycji
samokształcenie
2 chcieli być mądrymi ludzmi w przyszłości <nauka w szkole>
musieli pomagać innym gdyż honor im tego nakazywał.
3. zatrzymania przez hitlerowców, śmierć, zabijanie ludzi, akcje różnegorodzaju i chęć zwycięstwa nad wrogiem.
8 4 8