Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:14:49+01:00
Przy braku wydzielania insuliny organizm ma zaburzona gospodarke cukrami

takie schorzenie nazywamy cukrzyca, a chorych cukrzykami lub diabetykami

objawem cukrzycy jest zbyt wysoki poziom glukozy we krwi, ktory prowadzi do uszkodzen wielu organow wewnetrznych ale tez chorob skory i narzadow ruchu

cukrzyca nie jest uleczalna, ale mozna zlagodzic jej skutki poprzez podawanie insuliny w formie zastrzykow lub tabletek (od niedawna)
5 4 5
2010-03-10T21:16:45+01:00

trzustka wytwarza insulinę, która obniża poziom glukozy we krwi poprzez pobudzanie syntezy glikogenu w wątrobie. niedobór insuliny powoduje cukrzycę typu I (insulinozależną)
1 5 1