Odpowiedzi

2010-03-10T21:16:03+01:00
Polacy dowiedzieli się od Niemców w 1943 roku, że w Katyniu znajdują się groby polskich oficerów. Międzynarodowy Czerwony Krzyż stwierdził, że morderstwa dokonali Sowieci. W rezultacie 25 kwietnia 1943 nastapiło zerwanie stosunków dyplomatycznych pomiędzy Polską i ZSRR.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:16:57+01:00
Podpisano układ sikorski-majski pomiedzy Polską a ZSSR. Jednakze 13 kwietnia 1943 roku miala miejsce sprawa katyńska, Polacy nie wiedzieli kto zamordowal oficerów polskich, aczkolwiek ewidentnie wszystko wskazywalo na rosjan. Polacy postanowili wyslac kogoś z Czewronego krzyża na miejsce zbrodni, pech chciał że w tym samym czasie byl tam delegat niemiecki i ZSSR osądzil Polskę o zdrade. tak zerwaly sie ich stosunki na korzyc rosjan ktorzy już dawno chcieli to zrobic
3 4 3
2010-03-10T21:18:30+01:00
Do zerwania stosunków między Polską a ZSRR w latach 80-90 przyczyniło sie kilka osób, najbardziej znane to: Lech Wałęsa i Solidarność, Ks, Jerzy Popiełuszko, Jan Paweł II. Ważne wydarzenia to: powstanie solidarności i koniec stanu wojennego.
2 3 2