Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:14:26+01:00
X - kasety Moniki
y - kasety Agnieszki
x+y=36
x+0.1y = 0.9y => x= 0.8y
x+y=36
x = 0.8 y
0.8y+y=36
1.8y=36/ :1.8
y=20
36-20=16
x= 16

ODP: Monika ma 16 kaset, a Agnieszka 20.
2010-03-10T21:15:45+01:00
X + y = 36
y - 0,1 y = x+0,1 y
--------------------
x = 36 - y
0,9 y = x +0,1 y
0,9 y - 0,1 y = x
0,8 y = 36 - y
1,8 y = 36
y = 36 : 1,8
y = 20
x = 36 - 20 =16
Odp. Monika ma 16 kaset.