Cwiczenie 1/str.40 nowa era słowa na czasie
Przekształć zadania, zamieszczając w każdym z nich jeden z czasowników na imiesłów przysłówkowy współczesny lub uprzedni.Podkreśl wypowiedzenie, w którym nie jest to możliwe i wyjaśnij, dlaczego.

-pies merdał ogonem i wpatrywał się w nich ze skupieniem.
-pakowali potrzebne rzeczy i słuchali rad mądrego starca.
-gdy zapadł zmrok,byli już gotowi do drogi.
-kiedy znaleźli sie przed chatą, poczuli lek.
-szli przez ciemny las i zapadali się po kostki w miękki, sypki śnieg.
-gdy zauważyli ślady na śniegu, postanowili zwiększyć tempo marszu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T22:15:43+02:00
-pies merdając ogonem i wpatrywał się w nich ze skupieniem.
-pakując potrzebne rzeczy i słuchali rad mądrego starca.
-gdy zapadł zmrok,byli już gotowi do drogi
.
-Znajdując się przed chatą, poczuli lęk.
-Idąc przez ciemny las i zapadali się po kostki w miękki, sypki śnieg.
-Zauważywszy ślady na śniegu, postanowili zwiększyć tempo marszu.
13 2 13
2009-10-23T23:28:10+02:00
Pakowawszy
zapadlwszy
znalazlwszy
szedlszy
zauwazywszy
7 2 7