1. Kazdy z niżej podanych wyrazów wieloznacznych zastosuj co-najmniej w dwóch zdaniach, ilustrujących jego rożne znaczenia.


wiersz, klasa,odmiana, marynarka, kawal , góra




2.Zastosuj w zadaniach podane zwroty

liczyć się ze słowami, do trzech nie zliczyć, wcale nie liczyć, liczyć się z kimś, liczyć na kogoś, liczyć na coś, rozliczać się z czegoś, policzyć się z kimś.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:36:48+01:00

Jutro muszę umieć ten wiersz na pamięć.
Pierwszy wiersz tego utworu liczy siedem sylab.

Nasz klasa była na wycieczce w Warszawie.
Jolanta Kwaśniewska ma klasę, jest bardzo elegancka.

Odmiana rzeczownika przez przypadki jest taka skomplikowana.
Dla odmiany postanowiłem zacząć jeść owoce nie tylko słodycze.

Ukroiłem sobie kawał ciasta.
Piotrek opowiedział mi niezły kawał.

Najwyższa góra jaką zdobyłem to Tarnica.
W moim domu na górze mieszka ciocia Jadwiga.

2.liczyć się ze słowami, do trzech nie zliczyć, wcale nie liczyć, liczyć się z kimś, liczyć na kogoś, liczyć na coś, rozliczać się z czegoś, policzyć się z kimś.


Zdarza mi się powiedzieć coś bez namysłu, muszę zacząć liczyć się ze słowami.
Wcale nie liczę na twoją pomoc.
Jesteś moim przyjacielem, liczę się z twoim zdaniem.
Jak będę miał kłopoty, to wiem, że mogę na ciebie liczyć.
Posprzątałem łazienkę, bo liczyłem na większe kieszonkowe.
Mama zadała mi mnóstwo pracy w domu i wieczorem mnie z tego rozliczy.
Grzesiek mnie zdenerwował, będę musiał się z nim policzyć.
Nie zliczysz do trzech jak u ciebie będę.
2010-03-10T21:54:51+01:00
1.

Ania pięknie wyrecytowała wiersz.
Już w pierwszym wierszu tej książki autor zapoznaje nas z główną bohaterką.

W naszej klasie stoją ławki i krzesła.
W klasie 3a jest 45 uczniów.

Na sprawdzianie była przez przypadki.
Odmianą alotropową węgla jest diament.

Marynarka wojenna strzeże granic morskich państwa.
Mój brat na egzamin ubrał elegancką marynarkę.

Grześ opowiedział śmieszny kawał.
Do tego miasta jest kawał drogi.

Gór tego starego domu była niezamieszkana.
Na wycieczce weszliśmy na sam szczyt góry.

2.
Rozmawiając z nim bardzo uważałam i liczyłam się ze słowami.
Nie zdążyłam zliczyć do trzech a on już przyszedł.
Wiem ile mam pieniędzy więc wcale nie liczę.
Liczę się z nim więc jego zdanie wezmę pod uwagę.
W trudnych chwilach liczę na przyjaciela.
Liczę na wygraną w tym teleturnieju.
W ostatnim dniu miesiąca muszę rozliczyć się z pieniędzy.
Na pewno się z tobą policzę za to co mi zrobiłeś.
2010-03-10T22:11:09+01:00
Jutro muszę umieć ten wiersz na pamięć.
Pierwszy wiersz tego utworu liczy siedem sylab
W naszej klasie stoją ławki i krzesła.
W klasie 3d jest 30 uczniów.
Odmiana rzeczownika przez przypadki jest taka skomplikowana.
Odmianą alotropową węgla jest diament.

Mój brat na egzamin ubrał elegancką marynarkę.

Piotrek opowiedział mi niezły kawał.
Do tego miasta jest kawał drogi.

Najwyższa góra jaką zdobyłem to Tarnica.
Na wycieczce weszliśmy na sam szczyt góry.

2.
Zdarza mi się powiedzieć coś bez namysłu, muszę zacząć liczyć się ze słowami.
Wcale nie liczę na twoją pomoc.
Jesteś moim przyjacielem, liczę się z twoim zdaniem.
Jak będę miał kłopoty, to wiem, że mogę na ciebie liczyć.
W trudnych chwilach liczę na przyjaciela.
Liczę na wygraną w tym teleturnieju.
W ostatnim dniu miesiąca muszę rozliczyć się z pieniędzy.
Na pewno się z tobą policzę za to co mi zrobiłeś.