Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T21:31:16+01:00
Wątki główny
skupiony wokół harpagona
poboczne walerego i elizy nieszcześliwa miłosc ze wzgledu na skąpstwo ojca nie mógł się odbyć slub
kleanta i marianny anzelma i strzałki

bohaterowie
harpagon
kleant;eliza
walery
marianna
strzałka
anzelm
frozyna
16 3 16
2010-03-10T21:34:02+01:00
Wątek główny : skąpiec i jego szkatułka
Wątki poboczne : miłość Elizy i Walerego, miłość Marianny i Kleanta, odnalezienie Anzelma
Bohaterzy : Harpagon, Walery, Marianna, Eliza, Kleant, pani Claude, Jakub, Frozyna, Strzygiełek, Ździebełko, Simon, Strzałka, Policjiant, Anzelm
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:38:53+01:00
O rozwoju akcji w komedi skapiec decyduja cztery wątki:
1.Milosc Elizy i Walerego.
2.Milosc Kleanta i Marianny.
3.Plany malzenskie Harpagona.
4.Szkatulka, jej kradziez i odnalezienie
Bohaterowie:
Harpagon-bohater tytulowy. ojciec Kleanta i Elizy
Kleant-Syn Harpagona, brat Elizy.
Eliza-corka Harpagona,siostra Kleanta kocha Walerego ktory uratowal jej zycie
Walery-syn Tomasza D"Alburci(Anzelma)ktory chcac byc blisko ukochanej Elizy przyjal w domu Harpagona funkcje rzadcy i zgadadzal sie ze swym panem we wszystkim,liczac na jego przychylnosc.
Marianna_ukochana Kleanta,swatana przez Frozyne z Harpagonem.
Anzelm- ojciec Walerego i Marianny
Frozyna- swatka,ktora liczac na nagrode Haroagona,chce go ozenic z Marianna
Simon-posrednik Harpagona w pozyczaniu pieniedzy na procent
Jakub-sluzacy w domu Harpagona
Strzalka-sluzacy Kleanta
Pani Claude-gospodyni Harpagona
Zdziebelko-slozacy Harpagona
Komisarz policji- urzednik wezwany do domu Harpagona w celu wykrycia zlodzieja szkatulki
prosze:)
24 3 24