Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:24:33+01:00
4%x = 10%(x - 3)
0,04x = 0,10(x - 3)
0,04x = 0,10x - 0,30 /*100
4x = 10x - 30
30 = 10x - 4x
30 = 6x /:6
5 = x
x = 5kg
2 5 2
2010-03-10T21:26:46+01:00
X - waga początkowa solanki
Odparowano wodę, więc ilość soli nie uległa zmianie:
x*4% = (x-3)*10%
0,04x = (x-3)*0,1
0,04x = 0,1x - 0,3
-0,06x = -0,3
x = 5 - waga początkowa
x-3 = 2 - waga końcowa
14 4 14