1. Kazdy z niżej podanych wyrazów wieloznacznych zastosuj co-najmniej w dwóch zdaniach, ilustrujących jego rożne znaczenia.


wiersz, klasa,odmiana, marynarka, kawal , góra




2.Zastosuj w zadaniach podane zwroty

liczyć się ze słowami, do trzech nie zliczyć, wcale nie liczyć, liczyć się z kimś, liczyć na kogoś, liczyć na coś, rozliczać się z czegoś, policzyć się z kimś.

3

Odpowiedzi

2010-03-10T21:35:12+01:00
1 Wiersz był tak nudny że zasnęłam
Wiersz został uznany jako najlepsza praca konkursowa

Nasza klasa została zamknięta
Klasa wzięła udział w apelu szkolnym

Ta odmiana kwiatów jest bardzo piękna
Odmiana mianowników jest bardzo przydatna w życiu

Marynarka wojenna wypłynęła na Morze Północne
Marynarka którą nosiłem rok temu jest na mnie za ciasna

Wiersz "kowal" jest bardzo poetycki
Kowal wykonuje bardzo ciężką pracę

Góra z górą się nie zejdzie ale Mahomet z Mahometem zawsze
I zastałem przed swoim domem górę śniegu

2. Pani Ewa zawsze liczy sie ze słowami
Kaśka nie potrafiła zliczyć do trzech
Wcale nie liczyłam na twoją pomoc
Liczę się z twoim zdaniem
Liczę na twoją pomoc na następnym sprawdzianie
W tym roku muszę rozliczyć sie z podatku
Policzymy się na przerwie

Mam nadzieję że się podoba. W razie niejasności pisz na PW
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:39:16+01:00
1.
wiersz
Wczoraj przeczytałam bardzo smutny wiersz.
Kasia powiedziała, że mam czytać między wierszami.

klasa
Moja klasa jest bardzo zgrana.
W mojej miejscowości występuje kilka klas społecznych.

odmiana
Ta nowa fryzura, to bardzo miła odmiana.
Do tej pory nie umiem odmieniać czasowników.

marynarka
Moja marynarka ma dziurę w kieszeni.
Dziadek służył w marynarce wojennej.

kawał
Kawały o blondynkach już mnie nie śmieszą.
Do Warszawy jest kawał drogi.

góra
Zadanie miało być zrobione góra do trzeciej.
Bardzo lubię patrzeć na góry.

2. Bartek musi liczyć się ze słowami.
Tej pracy nie można powierzyć Markowi, on nawet do trzech nie zliczy.
Ona wcale nie liczy się z moim zdaniem.
Liczę się ze zdaniem mojej mamy.
Liczę na Ciebie, mam nadzieję, że mnie nie zawiedziesz.
Podczas sprawdzianu liczyłam na pomoc Marty.
Jutro rozliczę się z podatku.
Bartek mnie zdenerwował, muszę się z nim policzyć.
1 3 1
2010-03-10T21:48:47+01:00
Zad.1
a) Ten wiersz był bardzo trudny.
Te wiersze są super.

b) W tej klasie jest zimno.
Ściany w tej klasie są zielone.

c) Dziś odmieniałem wyraz ławka.
Ta odmiana wyrazu była trudna.

d) Muszę dziś założyć tą marynarkę.
Ta marynarka jest droga.

e) Ten kawał jest śmieszny.
Jacek, opowiadasz świetne kawały .

f) Ta góra jest bardzo wysoka.
Nigdy nie wejdę na tą górę.

Zad.2
a) Ej, ty licz się ze słowami.

b) Wiesz, że Marek nie umie liczyć da trzech.

c) Ja nie umiem w ogóle liczyć.

d) Zaraz się z tobą policzę.

e) Wiedziałem Adamie że moge na ciebie liczyć

f) Ja liczę na szkołę z Wrocławia.

g) Jutro po szkolę się z tobą rozliczę.

h) Jeszcze się z tobą policzę.

Mam nadzieję że Ci się spodoba
Liczę na naj:)