Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T21:37:28+01:00
Dane:
m¹=60kg
m₂=40kg
v¹=5m/s
v₂=0m/s
Szukane:
Z jaką prędkością łódka z chłopcem odpłynie od brzegu?
Rozwiązanie:
60*5-40*o=-100*Vx
300=-100*Vx /-100
Vx=-3m/s
odp:Łódka odpłynie z prędkością 3m/s
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:44:30+01:00
Dane:
mch (masa chłopca)=60kg
vch (prędkość chłopca)= 5m/s
mł (masa łódki) =40kg
vu (prędkość układu łódka+chłopiec)=?

zasada zachowania pędu:
p1=p2
mch*vch = (mch+mł)*vu
60kg*5m/s = 100kg*vu
vu=60kg*5m/s /(kreska ułamkowa) 100kg
kg się skrócą
vu=300m/s /100 = 3m/s
Łódka z chłopcem odpłynie od brzegu z prędkością trzech metrów na sekundę
2010-03-10T21:49:07+01:00
Z zasady zachowania pędu.

p₁=p₂
m₁v₁=(m₁+m₂)v₂
(m₁+m₂) - dlatego, że traktujemy chłopca z łódką jako układ, jako całość.
v₂=m₁v₁÷(m₁+m₂)
v₂=60kg×5m/s ÷ (60kg + 40kg)
v₂= 300÷100
v₂=3m/s
1 5 1