Prosze o porawnie wykonanie i najlepiej na 5! DAM NAJLEPSZA WTEDY
przyjmijmy, ze srednia predkosc nurtu wisły wynosi 3,2km/h
Przypuścmy ze łódeczka z kory rzucona do wisły w krakowie dopłyneła bez przeszkód do warszawy. ile dni plyneła jesli długość wisły w tym odcinku wynosiła około 400km.





2

Odpowiedzi

2010-03-10T21:55:13+01:00
V=3,2km/h v=s/t czyli:
s=400km t=s/v
t=?
t=400/3,2
t=125h=5dni i 5godz

odp: łódka płyneła 5 dni i 5 godz z krakowa od warszawy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T21:56:01+01:00
Dane:
V=3,2 km/h (prędkość)
s=400km (droga)
szukane
t=?
rozwiązanie
V=s/t
czyli:
t=s/V
t=400km / 3,2km/h
t=125h
odp
łódka będzie płynęła 125 godzin czyli:
5 dni i 5 godzin