Odpowiedzi

2010-03-10T22:08:43+01:00
Nabłonek wielowarstwowy płaski chroni przed uv,tworzy naskórek,chroni przed czynnikami chorobotwórczymi,chroni przed wysychaniem,pokrywa usta,przełyk,odbyt.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T22:10:13+01:00
Pełni funkcję ochronną. Zapobiega przed mechanicznymi uszkodzeniami tkanek, które leżą głębiej. Stanowi również ochronę przed czynnikami chorobotwórczymi jak np. bakterie i pierwotniaki, oraz przed wyschnięciem.
2010-03-10T22:14:53+01:00
Nabłonek wielowarstwowy płaski zbudowany jest z kilku warstw komórek, z których zewnętrzne są wyraźnie spłaszczone. W głębszych warstwach tego nabłonka znajdują się komórki macierzyste, które przez całe życie człowieka mają zdolność dzielenia się, co umożliwia stałe odnawianie się całego nabłonka i złuszczanie się wierzchnich warstw. W górnych partiach tego nabłonka znajduje sie kreatyna nieprzepuszczalna dla wody i wzmagająca funkcje ochronne. W dolnych partiach znajduje się melanina, która nadaje skórze zabarwienie i chroni przed szkodliwym wpływem promieni UV