Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T22:14:32+01:00
Ułóż równania :
a) rozpadu α (alfa) toru-227
b) rozpadu β (beta) fransu-223

a) ²²⁷₉₀Th → ⁴₂ α + ²²⁷ ⁻ ⁴ ₉₀₋₂X →²²³₈₈ Ra

b) ²²³₈₇Fr → ⁰₋₁ β + ²²³₈₇₊₁ X → ²²³₈₈ Ra
5 2 5
2010-03-10T23:02:02+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
227..........4....223
....Th------> .α + ..Ra
90...........2.....88

b)
223.........0....223
....Fr------> β + ...Ra
..87.......-1.....88
2 5 2