Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-23T22:33:09+02:00
Obwód = 2,2 dm = 2,2*10 cm= 22 cm
Długość jednego boku = x
Długość drugiego boku = x+1 cm

2*x+2*(x+1)=22
2x+2x+2=22
4x=22-2
4x=20 /:4
x=5

zatem boki te mają 5 cm i 5+1=6 cm
zatem pole jest równe
5 cm * 6 cm =30 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T22:38:30+02:00
2,2 DM = 22 cm
x - jeden bok
x + 1 cm - drugi bok
2x + 2(x+1) = 22 cm
2x+2x+2 = 22
4x = 20 cm / : 4
x = 5 cm - jeden bok
5 cm + 1 cm = 6 cm - drugi bok

P= a*b
P= 5 cm * 6 cm = 30 cm ²

Pole tego trójkąta wynosi 30 cm² / 3 dm²

Pozdrawiam i polecam się na przyszłość ;)
2009-10-23T23:08:32+02:00
Obw=2a +2b
2,2dm=22cm
2a+2b=22
2(b+1)+2b=22
2b+2+2b=22
4b=22-2
4b=20 /:4
b=5

2a+2*5=22
2a+10=22
2a=22-10
2a=12 /:2
a=6

P=a*b
P=5*6
P=30cm²