Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T22:20:50+01:00
Dane:
a na księżycu=10/6 N/kg
F=40N
szukane:
m=?
a =F/ m
m=F/a
m=40N :10/6 N/kg
m=40 *6/10 [kg]
m=24kg
odp:masa tego ciała jest równa 24 kg.
1 5 1
2010-03-10T22:21:44+01:00
F = a * m

40N = 10m/s² / 6 * m
m = 40N / 10m/s² * 6
m = 24kg
1 4 1
2010-03-10T22:23:04+01:00
P=ma ciężar ciał na dowolnej planecie m-masa, a-przyspieszenie grawitacyjne planety
ak=(1/6)g przyspieszenie księżycowe = 1/6 przyspieszenia ziemskiego
Podniesiono na księżycu zakładam ruchem jednostajnym
40N=m*ak
40N=m*(1/6)g
(40*6)/g=m
m=240/9,81=24,46 kg