Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu skłądającego się z piętnastu zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo?


Za 3 lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3 lata tem. Ile lat ma Grześ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T22:47:19+01:00
X-dobre odpowiedzi
x-15-złe odpowiedzi

5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=54+30
7x=84/:7
x=12

odp.odpowiedział dobrze na 12 pytań


x-wiek Grzesia

x+3=3*(x-3)
x+3=3x-9
x-3x=-9-3
-2x=-12/:(-2)
x=6
odp.Grześ ma 6 lat
1 5 1
2010-03-10T22:49:24+01:00
X - liczba zadań rozwiązanych dobrze
y - liczba zadań rozwiązanych błędnie

x+y= 15
5x-2y=54

x=15-y
5(15-y) -2y=54

x=15-y
75-5y-2y-54

x=15-y
-7y=-21

y=3
x=15-3

y=3
x=12
Odp. Rozwiązał prawidłowo 12 zadań.

Zad. 2
x= wiek Grzesia

x+3=3(x-3)
x+3=3x-9
2x=12
x=6

Odp Grześ ma 6 lat.