Odpowiedzi

2010-03-10T22:57:14+01:00
A)
2(x - 5) = x
2x - 10 = x
2x - x = 10
x = 10
b)
1,2x = 0,5x + 7
1,2x - 0,5x = 7
0,7x = 7
x = 10
c)
x - 0,3x = x - 8
x - 0,3x - x = -8
-0,3x = - 8
0,3x = 8 | * 10/3 - obie strony mnoze przez 10 trzecich
x = 8 * 10/3
x = 80/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T23:04:54+01:00
A)
x-5=0,5x|-x
-5=-0,5x
10=x
b)
120%x=0,5x+7
1,2x=0,5x+7|-0,5x
0,7x=7|:0,7
x=10
c)
70%x=x-8
0,7x=x-8|-x
-0,3x=-8|: -0.3
x=26,(6)
2 5 2
2010-03-10T23:06:54+01:00
UŁÓŻ I ROZWIĄŻ RÓWNANIE:
a) Liczba o 5 mniejsza od x jest 2 razy mniejsza od x
x-5=1/2x
1/2x=5
x=10

b) 120% liczby x jest o 7 większe niż połowa liczby x
1,2x=1/2x+7
2,4x=x+14
1,4x=14
x=10

c) Jeżeli zmniejszymy liczbę x o 30% to otrzymamy liczbę o 8 od niej mniejszą.
0,7x=x-8
8=0,3x
x=8:0,3
x=80/3
x=26 i 2/3
2 3 2