Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T00:26:03+01:00
1. 2m = 200 cm
200 cm : 40 cm/h = 5h
godz. 12:30
2. 0,8m = 80 cm
80cm : 50cm/h = 1(36⁄60[ułamek])h
godz. 14:06
3. 0,6m = 60cm
60cm : 60cm/h = 1h
godz. 15:06
4. 3m = 300cm
300cm : 50cm/h = 6h
godz. 21:06
5. 1,2m = 120 cm
120 cm : 40 cm/h = 3h
godz. 24:06
6. 50cm/h , czyli 1h
godz. 01:06
7. 2m = 200 cm
200cm : 60cm/h = 3(20/60)h
godz. 04:26
2010-03-11T00:26:33+01:00
Rozwiązanie w załączniku. Na rysunku podałem wyliczenia godzin kopania odcinka dzieląc długość korytarza w cm przez prędkość cm/h. Ostatni odcinek niepodany na rysunku wyliczyłem zakładając, że krecik wyszedł na ten sam poziom, z którego zaczynał swoją mordęgę...