Odpowiedzi

2010-03-11T09:30:19+01:00
Środek okręgu opisanego na trójkącie równoramiennym jest dokładnie po środku przeciwprostokątnej tego trójkąta.
a zatem przeciwprostokątna ma długość 2×14=28
trójkąt jest prostokątny równoramienny możemy skorzystać z własności trójkątów o kątach 90,45,45stopni
a√2=28 /√2
a=14√2 (a długość przyprostokątnej)
P=(a×a)/2=(14√2×14√2)/2=196.
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T10:02:24+01:00
Jakie pole ma trójkąt prostokątny równoramienny wpisany w okrąg o promieniu 14cm?


trójkąt prostokątny wpisany w okrąg oparty jest na średnicy, zatem przeciwprostokątna c=2r=28cm
z Pitagorasa (a=b):
a²+a²=28²
2a²=784 /:2
a²=392
a=√392=14√2
a=h <--ponieważ to trójkąt równoramienny
P=(1/2)*a²=(1/2)*(14√2)²=(1/2)*392=196 [cm²]
26 4 26