Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T09:52:14+01:00
I

1.publicznie głosic podstawowe wyznanie wiary : ,, Nie ma boga prócz Allacha, a Mahomet jest jego prorokiem''

2. modlić się 5 razy dziennie

3. Dawać jałmużnę ubogim i pottzrebującym

4. przez jeden miesiąc w roku pościć od świtu do zachodu słońca

5. przynajmniej raz w życiu odbyć pielgrzymnkę do Mekii

II
-chiński wynalazek papieru
-przetłumaczyli wiele dzieł arystotelesa
- system cyfr nazwany arabskimi
- słowa zaporzyczone od arabów to np.: cyfra, alkohol materac, admirał syrop.


mam nadzieje ,że pomogłam , jak coś nie pasuję to napisz na priv .;))

2010-03-11T10:03:24+01:00
Obowiązki: 1.wyznawanie wiary; 2:modlitwa;odprawiana pięć razy dziennie. 3.jałmużna; 4.post; 5.pielgrzymka do Mekki;muzułmanin musi ją odbyć przynajmniej raz w życiu;naturalnie jeśli nie pozwala mu na to sytuacja materialna jest z niej zwolniony. Prawo Islamskie oparte jest na Koranie.Szariat rzadzi wszystkimi dziedzinami życia muzułmanów.Nadmienić należy także prawo zwyczajowe;sprawia ono że szariat jest różny w zależności od narodu;np:za cudzołóstwo w Afganistanie karze się tylko kobietę natomiast u Arabów oboje cudzołożników.
II Arabowie jak wszystkie ludy Bliskiego wschodu sa kulturą patriarchalna.Plemiona Arabskie rozwinęły poezję,jednak w czasach sprzed Mahometa była to jedynie poezja słowna.Rozwój malarstwa i rzeźby został zachamowany przez religję;Islam uważa bowiem że wszelkie próby przedstawiania postaci ludzkich i zwierzęcych prowadzi do naigrywania się z Allaha.Arabowie słyną z architektury'oraz wszechobecnej w świecie kaligrafii. Pozdrawiam.