Witam prosze o rowiazanie mi kilku zadan(prosze mi napisac obliczenia) :

1.Funkcja liniowa y=ax+b jest rosnąca wtedy , gdy:
a) a>0 i b>0
b) a>0
c)b>0
d)a<0 i b<0
2.dzewo o wysokosci 5m rzuca cien o dl 12m.Chlopiec o wzroscie 1.50m w tym samym momencie i miejscu bedzie rzucal cien:
s)3,6m
b)0,75m
c)5m
d)7,5m
3.kierownik grzybobrania stwierdzil ze zjedzono 65 kanapek.Dzieci zjadly x kanapek panowie 6 razy wieciej kanapek niz dzieci a panie o 25 kanapek wiecej niz dzieci . ktore rownanie ilustruje tę sytuacjię:
a) x+6+x+25+x+65
b)x+6x + 25x=65
c) x+6+x+25x=65
d)x+6+x+25x=65
5.Na 30 pytan testowych uczen udzielil 21 prawidlowych odpowiedzi.Oblicz jaki procent wszystkich odpowiedzi ucznia stanowily odpowiedzi niepoprawne?
6.Adam Małysz ma 169cm wzrostu.Narta nie mooze przekraczac 146% wzrostu zawodnika.Jakiej maksymalnej dlugosci narty moze miec Adam Malysz?wynik zaograglij do części setnych
a)2,46m
b)2,47m
c)2,48m
d)2,49m
7.Średnia ksiezyca wynosi jedną-czwarta srednicy Ziemi . Ile razy objetosc ksiezyca jest mniejsza od objetosci Ziemi?
a)4 razy
b)8razy
c) 16 razy
d)64 razy
8.Po opuszczeniu schroniska turysta poszedl 9km w kierunku wschodznim .Nastepnie 12 km szedl w kierunku polnocnym. W jakiej odleglosci od schroniska znalazł sie turysta po przejściu tej trasy?
a)3km
b)10,5km
c)15km
d)21km
9.Pani lucyna postanowila za posrednictwem banku oplacic rachunek za telefon w wysokosci 320zl oraz rachunek za prad w wysokosci 430 zl . Stojac w kolejece do okienka kasowego przeczytala informacjie ze prozwizja od kazdej oplaty wynosi 1,5% ale nie mniej niz 5 zl.Oblicz, ile pieniędzy zostawi w banku pani Lucyna.Zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

2010-03-11T11:07:23+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T11:11:55+01:00
1. a>0, b>0

2.3,6m bo;5/12=1,5/x
5x=12*1,5
x=80:5+3,6

3.
a) x+6+x+25+x+65
b)x+6x + 25x=65
c) x+6+x+25x=65
d)x+6+x+25x=65
moim zdaniem żadne równanie nie ilustruje tej sytuacji ,tylko
x+6x+(25+x)=65

5.
30-100% , 30-21=9
9-x%
x=30%

6.
169-100%
x-146%
x=246,74cm
a)2,46m

7.
d)64 razy

8.
c)15km
bo 9²+12²=c²
c²=225, c=15
9.
320-100%
x-1,5%
x=3,2*1,5=4,8: czyli zapłaci 5zł prowizji

430-100%
x-1,5%
x=4,3*1,5=6,45zł

320+5+430+6,45=761,45
zostawi w banku 761,45 zł.
2010-03-11T11:13:45+01:00
1.Funkcja liniowa y=ax+b jest rosnąca wtedy , gdy:
b) a>0


3.kierownik grzybobrania stwierdzil ze zjedzono 65 kanapek.Dzieci zjadly x kanapek panowie 6 razy wieciej kanapek niz dzieci a panie o 25 kanapek wiecej niz dzieci . ktore rownanie ilustruje tę sytuacjię:

x+6x + 25+x=65

5.Na 30 pytan testowych uczen udzielil 21 prawidlowych odpowiedzi.Oblicz jaki procent wszystkich odpowiedzi ucznia stanowily odpowiedzi niepoprawne?

30 * x% = 9
30x = 9 L : 30
x = 0,3
x = 30%

6.Adam Małysz ma 169cm wzrostu.Narta nie mooze przekraczac 146% wzrostu zawodnika.Jakiej maksymalnej dlugosci narty moze miec Adam Malysz?wynik
zaograglij do części setnych

169cm * 146 % = 246,74cm
a)2,46m

7.Średnia ksiezyca wynosi jedną-czwarta srednicy Ziemi . Ile razy objetosc ksiezyca jest mniejsza od objetosci Ziemi?

d)64 razy

8.Po opuszczeniu schroniska turysta poszedl 9km w kierunku wschodznim .Nastepnie 12 km szedl w kierunku polnocnym. W jakiej odleglosci od schroniska znalazł sie turysta po przejściu tej trasy?

c² = a² + b²
c² = 9² + 12²
c² = 81 + 144
c² = 225
c = 15

c)15km

9.Pani lucyna postanowila za posrednictwem banku oplacic rachunek za telefon
w wysokosci 320zl oraz rachunek za prad w wysokosci 430 zl . Stojac w kolejece do okienka kasowego przeczytala informacjie ze prozwizja od kazdej oplaty wynosi 1,5% ale nie mniej niz 5 zl.Oblicz, ile pieniędzy zostawi w banku pani Lucyna.Zapisz obliczenia

320 * 1,5% = 4,8 = 5 zł
430 * 1,5% = 6,45 zł

320 + 430 + 5 + 6,45 = 761,45 zł

Pani Lucyna zostawi w banku 761,45 zł