Napisz streszczenie do podanego wiersza Fredry :)

" Trzeba by"
Dawnymi czasy, jak pewna wieść niesie,
Czterech podróżnych zabłądziło w lesie,
Mróz był tak mocny, noc była tak ciemna,
Że chęć podróży stała się daremna.
Ogień więc rozłożyli
I dnia czekać uradzili.

– Trzeba by — rzecze jeden i poziewa –
Przynieść więcej drzewa.
– Trzeba by — rzecze drugi
Legając jak długi –
Rozszerzyć ogniska,
By wszystkich grzało z bliska.
– Trzeba by — zamruczał trzeci –
Czym zasłonić od zamieci.
– Trzeba by nie spać — bąknął czwarty,
Na łokciu oparty.
Tak każdy powiedział,
Co wiedział,
I myśląc jeszcze o lepszym sposobie,
Zasnął sobie.

Cóż z tego: ogień zgasł, a nieostrożni
Pomarli podróżni. –
Gdzie bez czynu sama rada,
Biada radźcom, dziełu biada.


NIE Z NETA =>

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T11:33:27+01:00
Dawno temu czterech podróżnych zabłądziło w lesie. Było bardzo zimno , a noc była ciemna, więc zagubieni postanowili ogrzac się rozpalając ognisko.Nazbierali dzrzewa i go podpalili ,jednak nikomu z nich nie chciało się ani dokładac do ognia , ani go powiększyc, potrafili oni tylko o tym mówic.W końcu ognisko wygasło a oni nie doczekali następnego dnia.
31 4 31
2010-03-11T11:43:03+01:00
W dawnych czasach czterech podróżnych zgubiło się w lesie. Było zimno, więc postanowili rozpalić ognisko i poczekać do rana. Myśleli o tym, co zrobić, aby było cieplej i żeby ognisko nie zgasło. Tak myśleli, aż w końcu wszyscy zasnęli. Rano nie było już ogniska, bo zgasło, a podróżni zmarli.
30 3 30
2010-03-11T11:50:06+01:00
Dawno temu, czterej podróżni w mroźną i ciemną noc zabłądzili w lesie. Po chwili zastanowienia, postanowili rozpalić ognisko. Odpoczywając przy płomieniach ognia, zaczęli rozmyślać o tym, jak sobie poradzić. Mówili, że przydało by się więcej drzewa, że trzeba by było powiększyć ognisko i czuwać w nocy i zasłonić ogień od wiatru. Jednak na słowach się skończyło. Wędrowcy zasnęli, ogień zgasł, a podróżnicy zmarli.

Też miałam napisać streszczenie tego wiersza i mówiąc szczerze nie wiedziałam jak się do tego zabrać ;). Mam nadzieję, że pomogłam...
30 4 30