Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T12:00:54+01:00
Stezenie molowe HCl = 12mol/dm3
gestosc = 1,18g/cm3=1180g/dm3
korzystamy ze wzoru:
Cp=Cmol*M*100%/d, podstawiamy dane
Cp=12*36,5*100%/1180 = 37,11%
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T12:11:14+01:00
Dane:
Cm(stężenie molowe)-12 mola/dm³
d(dęstość)- 1,18 g/cm³= 1180g/ dm³
M(masa cząsteczkowa )HCl= 1 + 35,5= 36,5g/mol

C%(stężenie procentowe)= Cm × M × 100% : d
C%= 12mola/dm³ × 36,5g/mol × 100 % : 1180g/dm³
C%≈37,12 %