Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T12:36:35+01:00
0,05*300g=15g - ilość substancji w pierwszym roztworze
15g+20g=35g - ilość substancji w drugim roztworze
300g+20g=320g - masa drugiego roztworu

35g/320g=0,109≈0,11
11% - stężenie drugiego roztworu
2010-03-11T12:43:03+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
5g subst.-----100g roztworu
xg subst.-----300g roztworu
x=15g subst.
Dosypuję 20g subst.,więc
35g subst.-----320g roztworu
xg subst.-------100g roztworu
x=10,9g subst.
x=10,9%