Proszę was napiszcie mi to bardzo ważne
zadanie w prostokącie jeden bok jest o 2cm dluższy od drugiego oblicz dlugość boków tego prostokąta, jeśli jego obwód wynosi 24cm a obok jest rysunek taki prostokąt i jest z lewego boku na czerwono i u góry troszkę więcej niż pól też na czerwono i są zaznaczone tam z boku i u góry po x u góry koncówka jest napisane tak 1cm i 1 cm a jest to zadanie w podręczniku matematyka 2001 str. 131 zadanie 12

2

Odpowiedzi

2010-03-11T13:10:08+01:00
X+2+x+2+x+x=24
4x=20/4
x=5
krótszy bok ma 5 cm, dłuższy 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T13:11:13+01:00
Bok a=x
Bok b=x+2

2a+2b=24 cm
2x+2(x+2)=24
2x+2x+4=24
4x=24-4
4x=20
x=5

Bok a=x=5 cm
Bok b=x+2=5+2=7 cm
Spr.
2a+2b=2*5+2*7=10+14=24 cm
pozdrawiam:)