Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T13:50:34+01:00
W ciele meduzy [ułamek zwykły] 19 20 masy stanowi woda.Ile gramów ważą substancje inne niż woda w ciele meduzy ważącej 16 dag?

19/20 masy-woda
1/20-reszta

1/20*16 dag=0,8 dag=8g
2 3 2
2010-03-11T13:52:06+01:00
0,05 masy meduzy- substancje inne niż woda.
0,05 * 16 dag = 0,8 dag
Odp. Substancje inne niż woda ważą 0,8 dag.
2010-03-11T14:35:30+01:00
20/20-19/20=1/20
16g*1/20=4/5g=0,8g