Proszę o rozwiązanie dokładne tych zadań w kółkach!!Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki. Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta i tylko jedna pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?


Bardzo proszę o dokładne równanie i wszystkie obliczenia!!!

PS: ma wyjść 36

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:04:43+01:00
1/2x-połowa studentów drzemie,
1/3x- jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki.
6-Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta i tylko jedna pilnie notuje
1/2x+1/3x+6=x
3/6x+2/6x+6=x
5/6x+6=x
x-5/6=6
1/6x=6 /*6
x=36
Odp: Na wykładzie jest obecnych 36 studentów, 18 drzemie, 12 rozwiązuje krzyżówki, pięciu czyta a jedna notuje : ).
2010-03-11T14:06:47+01:00
X - liczba studentów
(1/2)* x + (1/3)*x + 6 = x , mnożę przez 6 obie strony równania
3 x + 2 x + 36 = 6 x
6 x - 5 x = 36
x = 36
Odp.Na tym wykładzie obecnych jest 36 studentów.