Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:09:29+01:00
Śmingus-dyngus jest to tak zwany lany poniedziałek wielkanocny. W polskiej tradycji tego dnia polewa się dla żartów wodą inne osoby, nawet nieznajome. Polewanie wodą nawiązuje do dawnych praktyk pogańskich, łączących się z symbolicznym budzeniem się przyrody do życia i co rok odnawialnej zdolności ziemi do rodzenia. Do dziś zwyczaj kropienia wodą święconą pól w poniedziałkowy ranek przez gospodarzy jest spotykany we wsiach na południu Polski.
17 4 17
2010-03-11T14:09:36+01:00
Śmigus gyngus zawsze jest w poniedzialek po wielkanocy. dzieciaki wybiegaja na podworko w towarzystwie pistoletow na wode . caly dzien wszedzie widac mokre ale za to wesloe dzieci. prawie kazdy choc raz tego dnia zostaje opryskany woda. <moze ci to pomoze xD>
8 3 8