Które urządzenie pobrało więcej energii elektrycznej ?
Oblicz ile musimy zapłacić za zużytą energię ?
a) radio o mocy 150W włączone przez 60 godzin
b) kuchenka mikrofalowa o mocy 1500W włączona przez 20 godzin
c) żarówka o mocy 100W świecąca przez 200 godzin

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:17:59+01:00
E=P*t

a) 150*60=9000 Wh =9 kWh
b) 1500*20=30000 Wh = 30kWh
c) 100*200=20000 Wh = 20Wh

Odp. Najwięcej energii elektrycznej pobrała kuchenka mikrofalowa.
2010-03-11T14:18:54+01:00
A)
A - zużyta energia
A = P *t = 150 W *60 h = 9000 Wh ( watogodzin)
A = 9 kWh
b)
A = 1 500 W * 20 h = 30 000 Wh = 30 kWh
c)
A = 100 W *200 h = 20 000 Wh = 20 kWh
Odp.Najwięcej energii elektrycznej pobrała kuchenka.