Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:25:02+01:00
{2a+2b=4 => a+b=2 => a=2-b
{a+b+1/4(a-b)=2

2-b+b+1/4(2-b-b)=2
2+1/2-b/2=2
1/2=b/2
b=1
a=2-b=1


Odp. Długości boków tego prostokąta to 1m, 1m, 1m, 1m.
8 3 8
2010-03-11T14:27:40+01:00
Obwód prostokąta 4m
połowa obwodu 2m
pierwszy bok x
drugi bok 2- x
różnica dwóch boków (2- x) - x = 2- x- x = 2- 2x
czwarta część tej różnicy ¼(2- 2x) = ½ - ½x
suma połowy obwodu i czwartej części różnicy:
2 + ½ - ½x = 2 /-2
½ - ½x = 0
½x = ½ /:(½)
x = 1
pierwszy bok ma 1m
drugi bok ma 2m - 1m = 1m
Sprawdzenie:
Obwód 4m. połowa obwodu 2m
różnica dwóch boków 1m-1m= 0m
czwarta część tej różnicy ¼*0m = 0m
suma połowy obwodu i czwartej części różnicy:
2m + 0m = 2m
Odp. Prostokąt ma boki 1m i 1m, czyli jest kwadratem.