Na podstawie różnych żródeł informacji wypisz nazwy parków narodowych w Polsce,określ ich położenie i wypisz gatunki chronione w tym parku oraz opisz logo parku
Proszę o zrobienie zadania:D


Jeśli zadanie bedzie zrobione bele jak lub skopiowane z neta lub zle zzrobione natychmiast uznaje jako błedna odpowiedz

2

Odpowiedzi

2010-03-11T14:49:45+01:00
Sowiński Park Narodowy.pod ochroną:bielik.północny-zachod polski

park narodowy bory tucholskie.pod ochroną rybołów.na północ

woliński park narodowy.pod ochrona żubr.północny-zachod polski

drawieński park narodowy.pod ochrona bóbr,zolw
blotny,rybolow,bielik.polnocny-zachod polski

wielkopolski park narodowy.pod ochrona zmija zygzakowata.zachod

karkonoski park narodowy.pod ochrona kosodrzewina i szafran spiski.południowy-zachod polski

park narodowy gor stołowych.pod ochrona ryś.południowy-zachod polski

ojcowski park narodowy.pod ochrona puszczyk i żubr.poludnie

babiogorski park narodowy.pod ochronatraszka.poludnie

tatrzanski park narodowy.pod ochrona przel przedni,kozica,swistak ii żbik.poludnie

gorczanski park narodowy.pod ochrona żmija zygzakowata i salamandra plamista.poludnie

pieniński park narodowy.pod ochrona traszka,ryś,salamandra plamista i przel przedni.poludnie

magurski park narodowy.pod ochrona niedzwiedz brunatny.poludnie

bieszczadzki park narodowy.pod ochrona zubr,niedziwiedz brunatny.poludniowy-wschod

roztoczanski park narodowy.pod ochrona jaszczurka.poludniowy-wschod

swietokrzynski park narodowy.pod ochrona lilia złotogłow.poludniowy-wschod

poleski park narodowy.pod ochrona zmija zygzakowata.wschod

kampinowski park narodowy.pod ochrona zaba,bobr,ryś.wschod

bialowieski park narodowy.pod ochrona konik polski,zubr,rys.wschod

narwianski park narodowy.pod ochrona bobr.wschod

biebrzanski park narodowy.pod ochrona rybolow.polnocny-wschod

Wigierski park narodowy-pod ochrona bocian bialy,bobr.polnocny-wschod
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:53:50+01:00
Babiogórski woj. małopolskie, gat chronione : dzięcioły puchacze, jelenie, rysie, wilki i niedźwiedzie, wątrobowce, porosty logo: koło otoczone zieloną ramką z napisem nazwy praku w środku góry z białym krzaczkiem

• Białowieski woj podlaskie, gat chronione pełnik europejski, kosaśc syberyjskie, arnika górska i fiołka bagiennego, żubr logo kula z żubrem w środku

• Biebrzański woj podlaskie gat chronione to wodniczka, dubelt, kszyk, kulik wielki, biegus zmienny, żuraw, rybitwa białoskrzydła i białowąsa, puchacz, orlik krzykliwy,torczyk krwisty, obuwik pospolity, podkolan biały, logo zielone koło z ptakiem w środku

• Bieszczadzki woj podkarpackie gat chronione to goździk kartuzek, goździk skalny, lepnica karpacka,jeleń,żubr, ryś, żmija
żbik, sarna, dzik, niedźwiedź brunatny, wilk,orzeł przedni, puchacz logo zielona kula z czarną otoczką i rysiem w środku

• Bory Tucholskie woj pomorskie gat chronione to bocian czarny, kormoran, głuszec i cietrzew, czaple siwe i łabędzie logo biała kula z drzewami i stawem w środku

• Drawieński woj: lubuskie, zachodniopomorskie i wielkopolskie
gat chronione żurawina drobnolistkowa, kłoć wiechowata
lilia złotogłów, jarząb brekinia,storczyki,rosiczki,bielik
rybołów, orlik krzykliwy, puchacz, gągoł logo zielona kula z bobrem w środku

• Gorczański woj małopolskie gat chronione to cietrzew, dzięcioł białogrzbiety, dzięcioł trójpalczasty, głuszec, orlik krzykliwy, orzeł przedni, puchacz, puszczyk uralski, sóweczka, niedźwiedź brunatny, podkowiec mały, popielica, rzęsorek mniejszy, ryś, wilk, żbik, godło to salamandra plamista a żółtym tle

• Gór Stołowych woj dolnośląskie gat chronione to zanokcicę zieloną, zanokcicę skalną, paprotnicę kruchą. logo: sosny na zielonym tle z górą

• Kampinoski woj mazowieckie gat chronione to kuna leśna, lis, jeż wschodni
jenot, sarna, jeleń, dzik,nietoperz, godłem jest łoś na brązowym tle

• Karkonoski woj dolnośląskie gat chronione to włochatka, sóweczka, cietrzew, głuszec, drozd obrożny, płochacz halny. logo: 3 drzewa iglaste na tle gór

• Magurski woj podkarpackie i małopolskie gat chronione to berberys pospolity, modrzyk górski,
języcznik zwyczajny, paprotnik Brauna, róża francuska, logo: ptak z rosportartymi skrzydłami na zielonym tle

• Narwiański woj podlaskie gat chronione to bielik i tchórz, bielik ze skrzydłami wzniesionymi ku górze na tle nieba

• Ojcowski woj małopolskie gat chronione to róża alpejska, brzoza ojcowska, kruszczyk błotny i rdzawoczerwony, gnidosz rozesłany, goryczuszka orzęsiona, kosatka kielichowa i wiele innych, logo: nietoperz

• Pieniński woj małopolskie gat chronione to śnieżyczka przebiśnieg, pierwiosnek lekarski i pierwiosnek wyniosły, lepiężniki, żywiec gruczołowaty, logo:3 zielone bryły pod nimi dunajec

• Poleski woj lubelskie gat chronione to opucha paskówka oraz grzebiuszka ziemna, logo to czapla

• Roztoczański woj lubelskie gat chronione to buczyna karpacka, widłak wroniec, zimoziół północny, pomocnik baldaszkowy.logo: biały koń z czarną grzywą na zielono brązowym tle


• Słowiński woj pomorskie gat chronione to borsuk, wydra, piżmak logo: mewa

• Świętokrzyski woj świętokrzyskie gat chronione to jodły, modrzewie, świerki i buki, logo: jeleń

• Tatrzański woj małopolskie gat chronione to goryczka wiosenna,sem,dębik ośmiopłatkowy, sit skucina i wierzba żyłkowana logo: kozica na tle gór

• Ujście Warty woj lubiskie gat chronione to wodniczka, derkacz, rycyk, żuraw, bąk, bączek, rybitwa czarna logo kula fioletowa z ptakiem w środku, logo:gęś

• Wielkopolski woj wielkopolskie gat chronione to jelonek rogacz, kozioróg dębosz logo zółta kula z czarym tłem i sową w środku logo: sowa

• Wigierski woj podlaskie gat chronione to kanianka lnowa, miodokwiat krzyżowy oraz kukuczka kapturkowata logo zielona kula z borsukiem w środku logo: borsuk

• Woliński woj zachodniopomorskie gat chronione to bielika
wodniczki, biegus zmienny, muchołówka mała,myszołów, borsuki, gronostaje,jelenie, jenoty, kuny, lisy ,nietoperze, logo: orzeł bielik


























3 3 3