Zad 1 zastęp harcerzy wybrał się na wycieczkę rowerowa . W czasie 3/4 h przejechali 3/5 wyznaczonej trasy .Harcerze jechali z predkoscią równą 18,4 km/h. Ile kilometrów przejechali harcerze w czasie 3/4 h . Ile kilometórw miała wyznaczona trasa ?

2

Odpowiedzi

2010-03-11T14:31:32+01:00
3/4h=45 min
60 min-----18,4 km
45 min-----x
x=45*18,4:60=13,8 km - tyle przejechali w 3/4 h
13,8:3/5=138/10*5/3=138/3=46 km - tyle liczyła cała trasa

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:51:03+01:00
3/4h=45min
45min*18,4km/h:60min=13.8km
13.8km:3/5=138/3=46km

Odp.W czasie 3/4h przejechali 13.8km. Wyznaczona trasa miała 46km.

Mam nadzieję, że pomogłam...

1 5 1