Odpowiedzi

2010-03-11T14:37:49+01:00
2x+3y=6,9 |*(-2)
3x+2y=6,6 |*3

-4x-6y=-13,8
9x+6y=19,8

5x=6 |:5
x=1,20 zł
18:1,20= 15
1 5 1
2010-03-11T14:38:50+01:00
X-cena pączka
y-cena ciastka

2x+3y=6,90
3x+2y=6,90-0,30

2x=6,90-3y/ :2
3x+2y=6,60

x=3,45-1,5y
3*(3,45-1,5y)+2y=6,60

x=3,45-1,5y
10,35-4,5y+2y=6,60

x=3,45-1,5y
-2,5y=6,60-10,35

x=3,45-1,5y
-2,5y=-3,75/:(-2,5)

x=3,45-1,5y
y=1,5

x=3,45-1,5*1,5
y=1,5

x=1,2
y=1,5


18:1,20=15
za 18 zł mogła kupic 15 pączków
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:47:02+01:00
Za dwa paczki i trzy ciastka z kremem Agnieszka zapłaciła 6zł i 90gr. Gdyby kupiła 3 paczki i 2 ciastka zapłaciłaby o 30gr mniej.
Ile pączków mogłaby kupić Agnieszka za 18 zł?
x-pączki
y-ciastka

2x+3y=6,90
3x+2y=6,90-0,30

2x=6,90-3y /:2
3x+2y=6,60

x=3,45-3/2y
3*(3,45-3/2y)+2y=6,60

x=3,45-3/2y
10,35-9/2y+4/2y=6,60

x=3,45-3/2y
10,35-6,60=9/2y-4/2y

x=3,45-3/2y
3,75=5/2y

x=3,45-3/2y
2,5y=3,75 /:2,5

x=3,45-3/2y
y=1,5

x=3,45-1,5*1,5
y=1,5

x=3,45-2,25
y=1,5

x=1,2
y=1,5
Spr
2x+3y=6,90
3x+2y=6,90-0,30

2*1,2+3*1,5=6,90
2,4+4,5=6,90
6,90=6,90

3*1,2+2*1,5=6,90-0,30
3,6+3,00=6,60
6,60=6,60
Teraz obliczam ile pączków po 1,20 może kupić Agnieszka za 18 zł
18:1,2=15szt
Odp: Agnieszka za 18zł może kupić 15 szt pączkow.






2 4 2