Dokończ definicje podanych wyraów według wzoru.
--------------------------------------------------------------------------------|
Eksponat- przedmiot wystawiony na widok publiczny np. w muzeum.|
--------------------------------------------------------------------------------|--->wzór


pamiątka -> przedmiot ...............................
skarb -> przedmiot ..................................
łup -> przedmiot .....................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:38:30+01:00
1.Pamiątka-zachowane zdjecie czy list z przeszłosci
2.Skarb-globalne znalezisko, zespół cennych w danym okresie przedmiotów np.moneta brylanty
3.Łup-1. zdobycz (wojenna albo pochodząca z grabieży)
2. trofeum myśliwskie
2 3 2
2010-03-11T14:39:43+01:00
Pamiątka- przedmiot przypominający jakąś osobę, jakieś miejsce lub zdarzenie.

Skarb- przedmiot przez kogoś szczególnie ceniony.

Łup- przedmiot zdobyty na wojnie lub pochodzący z rabunku
1 1 1
2010-03-11T14:43:14+01:00
Skarb - jedna z podstawowych kategorii stanowisk archeologicznych: globalne znalezisko, zespół cennych w danym okresie przedmiotów (np. monet, ozdób), fragmentów surowca (bryłek minerałów, metali) czy narzędzi (broń) ukryty w ziemi lub zdeponowany w wodzie w celach kultowych (jako ofiara) lub jako forma przechowywania majątku, zwykle w czasach zagrożenia najazdami.

pamiątka - coś cennego z czym nie chcemy się rozstawać

łup- rzecz zabrana ukradziona innej osobie